📍 Case: Een jaar structureel 48% van de omzet
Dienstverlening: Doorlopende emailmarketing
Klant: Skin Care E-commerce merk , Scale-up (5 jaar)
Resultaat: [x]
BEFORE
AFTER
De aanpak
Dit skincare merk bestaat inmiddels 5 jaar en richt zich op vrouwen.
In 2025 daalde de webshopomzet met 60%. Een belangrijke oorzaak was dat er sinds februari geen campagne-e-mails meer werden verstuurd en dat er helemaal geen flows actief waren.
Bij de start van onze samenwerking hebben we daarom direct de eerste quick wins doorgevoerd: het instellen van 4 basisflows, elk met 1 mail (checkout abandonment, winkelwagen abandonment, browse abandonment en de welcome series + pop-up). Vanuit daar is gewerkt aan een structurele campagnestrategie met de juiste segmentatie, ondersteund door onze growth marketing service. Dit legde de basis voor de stijgende omzet. Lees hier meer over in de Growth Management case.
De resultaten
De stabiele resultaten in 2 maanden tijd:
€1.200.000 omzet via e-mail (48% van de totale omzet)
15% van de totale omzet kwam uit flows
75% van de totale omzet kwam uit campagne mails
Benieuwd wat e-mailmarketing voor jóu kan doen?
Deze cases laten zien wat er mogelijk is, een omzet van 48% structureel uit je emailmarketing.
Maar wat werkt voor jouw merk?
In een gesprek bekijken we:
waar je nu staat
wat er mist in je strategie
en of e-mailmarketing jou (meer) omzet kan opleveren
Stuur me een berichtje op WhatsApp en ik denk met je mee.